»Včasih rezultat ni tak, kot bi ljudje pričakovali, ker novega izdelka ne moreš narediti. To je posebej vidno pri papirju. Predvsem skrbimo, da ne propada naprej.«
»Pri restavriranju papirja ni tehnologije.«
»Pri starejših papirjih si pri datiranju zelo pomagam z vodnimi znaki, saj so imele papirnice, ki so ročno izdelovale papir, vsaka svoj znak.«
»To je ustaljen postopek, ki je vedno enak. Retuša se pri papirju skorajda ne izvaja.«
»V preteklosti smo to morali početi na grozen, manualen način, ki je trajal ure in ure in poškodoval sliko.«
»Moja mama se je spopadala s precej veliko težavo, sama pa sem našla študijo o tem, kako v Italiji čistijo freske s pomočjo bakterij.«
»Nekatere preslikave so bile narejene z lazurami, ki so bile topne v topilih in bi lahko topila tudi spodnje plasti, kar 'ne zahteva samo ogromno nekega prilaganja, kaj še sploh odstraniti, ker so bili posegi v preteklosti tako kruti, da je bila večina nekih finih lazur odstranjena', tako da so poskušali 'uravnotežiti te fine izgube s površin brez novih čezmernih retuš, ampak samo povezati vrzel z izvirnikom'.«
»Največji izziv pri montaži je zagotovo dviganje slike in nameščanje na steno.«
»Če si lahko zamislite, je premikanje takšen slike zahtevno. Ne smeš se dotikati lica, razmisliti je potrebno vsak korak.«
»To je nekakšen manjkajoči delček informacije, ki je zgodovinarje in raziskovalce begal že dolgo, dolgo časa. Da bi prišli do razkritja, je treba iti korak za korakom v pravo smer.«
Kliknite povezavo za prikaz izjav v želenem obdobju